Napi gondolatébresztő

Mikor kezdett az irodalom hazudni? Ki találta ki a legendát a törékeny, szende nőről és a vaserejű férfiról? A görögök még tudták, hogy a nő bír ki mindent, hogy a nő az erősebb, hogy fizikai hátrányát acélidegzetével és leleményességével egyenlíti ki. ... Ha Orfeuszék fordítva halnak meg, Eurüdiké holtbiztos megállja, hogy ne pillantson vissza, ha egyszer az a feltétel, csak a férfi nem bírta volna ki, az hátranéz. ... A lovagi költészet kezdte a misztifikálást, aztán valahogy átment a köztudatba. Gyönge nők, erős férfiak! Kabaré.
Szemlélők

Miért lehet nyugtalan a gyermek a pszichoterápiás foglalkozás után?

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változat

A gyerekek a pszichoterápiás foglalkozásokon részben szimbolikus, részben konkrét formában a számukra legnagyobb nehézséget jelentő kérdésekkel foglalkoznak a pszichológus segítségével. A foglalkozás során mindez a pszichológus teljes rájuk irányuló figyelme mellett történik. A foglalkozás utáni nyugtalanság magyarázható azzal, hogy a gyermek kifárad, a csak rá irányuló figyelem megszűnik, hiszen a közösségben a pedagógus kénytelen figyelmét az összes gyerek között megosztani. A terápiában járt gyermek pedig továbbra is igényelné az egyéni figyelmet, különösen azután, hogy a terápián nehéz kérdésekkel szembesült. Éppen ezért - amennyiben lehetőség van rá – a pedagógusok biztosítsanak a terápiás ülésről a közösségbe visszatért gyermeknek elvonulási, esetleg pihenési lehetőséget, adjanak időt, amíg a gyermek újra fel tudja venni a közösség ritmusát (pl. jót tehet ilyenkor egy nagy séta a friss levegőn, és jó lenne, ha a gyerek sok vizet inna a terápiás ülés után). A terápia során a gyermekkel kapcsolatos bánásmód megbeszéléséhez igény szerint konzultációs lehetőséget biztosítunk, a titoktartás szabályainak betartásával.

Itt íratkozhat fel folyamatosan frissülő tartalmainkra (RSS)

Tartalom átvétel